VisusArt Air- and SkyMedia - Hirdetések a levegőben

Országos szintű, vagy akár jól definiálható piac, alacsony CPT-vel, magas OTS-sel.

Léghajós hirdetés hatékonysága:

Minden, ami repül lenyűgöző! A léghajók mindig is nagy hatással voltak az emberekre.
Az Advertising Age megkérdezett 13000 embert, hogy milyen reklám jut azonnal az eszükbe. A legtöbbet említett két reklám együttesen is csak a válaszadók 10%-nak jutott az eszébe. Ezt az adatot összevetették egy másik felmérésükkel, amelynek tárgyát léghajók képezték. Akik valaha is láttak léghajót azoknak 75 százaléka emlékezett rá, hogy hol és mikor pillantotta meg azt, és ezeknek az embereknek 60 százaléka meg tudta mondani, hogy milyen vállalat reklámoztatta magát rajta.


Tényleg ennyire hatásos lehet a léghajó?

Nos, tegyük fel magunknak a következő kérdéseket:
Milyen hirdetést láttam utoljára egy újságban?
Mi volt az utolsó hirdetés, amit a rádióban hallottam?
Mi volt az utolsó óriásplakáton, ami mellett elhaladtam?
Arra emlékszem, hogy mikor láttam utoljára léghajót vagy hallottam róla?

Ha ezekre még tudunk is válaszolni, akkor kérdezzük meg a következőt magunktól:
Mikor láttam és hallottam ezeket a hirdetéseket?

Valószínű, hogy a TV, rádió és nyomtatott sajtóban megjelent hirdetéseket percekkel, órákkal, esetleg napokkal ezelőtt láttuk és máris nehezen emlékszünk rájuk.
Amikor utoljára látott vagy hallott egy léghajóról az hónapokkal, vagy akár évekkel ezelőtt is lehetett és még mindig emlékszik rá, hogy hol látta és mi volt rajta.

Léghajós hirdetés értéke:

  • 1984.-ben a Fuji Film két hónap alatt 7%-ról 22%-ra növelte a piaci részesedését annak köszönhetően, hogy az 1984-es Los Angeles-i Olimpia alatt léghajóval hirdetett. A kampány annyira sikeres volt, hogy 18 évvel később a Fuji még ma is használja a léghajós hirdetést.
  • 1992-ben a Kraft 87%-kal növelte az eladásait Németországban a Kraft Léghajó promóciós körút alatt.
  • Az Advertising Age felmérése szerint egy átlagos, 1 millió lakosú városban, egy 5 napos repülési időszak alatt a lakosok 65 százaléka, azaz 650 000 ember figyel fel arra a hirdetésre, amely egy léghajón van elhelyezve.

Bob Weinstein, Metroplitan Life marketingvezetője szerint a nagy léghajók egyhavi üzemeltetése kevesebbe kerül, mint pár TV-s hirdetés és ez egy főnyeremény. Ha még hatásosabbak akarunk lenni, akkor a távirányításos léghajókat is igénybe kell venni, amelyek költsége jóval kevesebb és hatékonyságuk is kiváló.

Piac mérete és jelentőssége:

  • Országos szinten:
    • Reach: 10 000 000 fő
    • Reach: 75%
  • Koncentrált helyszínen:
    • Rendezvényen, sporteseményen, célközönségnek
    • Reach: 88,1%

(Forrás: Advertising Age felmérés 13000 fős mintán; Little Studio of Design and Research kutatás 2194 fős mintából, 2005)

Miért érdemes a VisusArt Air- and SkyMedia-t választani:

Alacsony CPT
Magas elérés
Effectiveness
Ambient Média
Alacsony reklámzaj

Alacsony CPT (<100 Ft)

Magas elérés

  • új felhasználási területen működő reklámcélú médium melynek látványossága vonzza a tekinteteket
  • kikerülhetetlen jelenlétet biztosít
  • emocionálisan, az emberek repülés utáni vágyának megtestesülésén keresztül jut el a fogyasztókhoz a hirdetés

Effectiveness

USA, Maine állami lottó elindításakor 100 000 dolláros költségvetéssel reklámkampányt indítottak. Ebből a költségvetésből 6%-kal vett részt a légi, léghajós hirdetés. A felmérések alapján a célközönség 18,3%-hoz léghajós hirdetéseken keresztül jutott el az információ.

(Forrás: Northeast Marketing of Yarmouth)

Ambient Média

Éppen egyediségével, különlegességével vonja magára a figyelmet, marad emlékezetes.

Alacsony reklámzaj

  • Reklámmentes környezet, magas észlelési mutatók
  • Alacsony CPM
  • Magas kontaktusszám

 

       
 
     

VISUSART Kft.
Levelezési cím:
1119 Budapest, Bártfai u. 6.
Fax:+36 1 203 17 59
Tel.: +36 20 9644 067
E-mail: info@visusart.hu